Labro ängar den 18 maj 2019

Labro ängar en lördag i maj.

6 medlemmar från fotoklubben samlades på parkeringen i Bryngelstorp och vandrade till ängarna. Vädret var ”lagom” på många sätt: 18-19 grader varmt, svag till måttlig vind och himlen täckt av tunna moln med lite sol däremellan.

Ängarna bjöd på en mängd blommor, bland annat: Kungsängsliljor, mandelblom, gullvivor, styvmorsviol, humleblomster, gökört  och (åtminstone en) daldocka.

Efter fotograferandet samlades vi till den efterlängtade fikastunden och avslutade en härlig utflykt. Några i sällskapet som inte varit på Labro ängar tidigare uttryckte att det är ett härligt område som absolut kommer att få fler besök.