Månadsmöte måndagen den 27 maj 2024

Vårens sista månadsmöte hölls den 27 maj.

Det besöktes av 22 medlemmar, varav några via länk.

Björn inledde kvällens möte med att berätta om och visa bilder från sin motocykelresa till Island förra året.

Vi fick se många bilder från ett speciellt landskap på Island.

Därefter berättade Johnny om olika program för att skapa bildspel. Han gav även en del tips att tänka på, t ex att försöka hålla samma bildformat genom bildspelet.

Gunnar visade också exempel på bildspel från städdagar i bostadsområdet.

Bildspel är även temat till nästa månadsmöte som blir den 26 augusti. Max 8 sammanhållna bilder som berättar en historia.

Efter fikat blev det dags för den stående programpunkten ”Medlemmarnas temabilder”. Månadens tema var ”Cykel”.

Vi fick verkligen se cyklar i parti och minut. Det var cyklar fotade underifrån och ovanifrån och med stroboskopblixt. Det var militära och civila cyklar. På längden och bredden.

Det kändes som att cykeln har en speciell plats i våra hjärtan.

Mötet avslutades och vi ses igen den 9 juni (våravslutning) och/eller 26 augusti (höststart).

Månadens temabilder. Tema Cykel:

Publicerat i NFK