Nyköpings Fotoklubb är öppen för alla fotointresserade i och omkring Nyköping.

Att vara medlem innebär en rad fördelar: Du får träffa människor med samma intresse, utbyta erfarenheter och tips, göra utflykter och studiebesök tillsammans samt lära dig mycket om olika områden inom fotografering på utbildnings dagar och helger.

Medlemsavgiften är 350 kronor per år (se nedan för avvikande medlemsavgifter).

Medlemsavgiften betalas in på fotoklubbens bankgiro: 5090-0661 senast den 31 januari.
Om du blir medlem under andra halvåret (från och med 1 juli) betalar du naturligtvis bara halv medlemsavgift.

Medlemsavgifter för 2024
350 kr per år för enskild person.
600 kr per år för två eller flera personer från samma familj skrivna på samma adress.
150 kr per år för ungdomar under 18 år.

Om du vill anmäla dig som medlem i Nyköpings Fotoklubb:

• Skriv ett e-postmeddelande om att du vill bli medlem till   info@nykopingsfotoklubb.se
  • I e-postmeddelandet är vi tacksamma om du meddelar namn, adress, telefonnummer och e-postadress
  • Betala in medlemsavgiften

När vi fått din betalning och anmälan kontaktar vi dig och berättar mer om planerade möten och utflykter. Det kan ta upp till en vecka för oss att registrera dig som ny medlem.

Som medlem räknas den som betalat fastställd medlemsavgift.
Nyköpings fotoklubb förtecknar för -och efternamn samt medlemmars e-mailadress. Förteckningen utgörs av en enkel datafil som förvaras i för styrelsen och arkivarien gemensam molnet-tjänst. Utöver namn och e-mailadress sätts också ett kryss som markerar dem som betalat innevarande års medlemsavgift.

Medlem som meddelar att den går ur klubben blir omgående borttagen ur medlemsregistret. Tidigare betalande medlem som inte betalat årets avgift samt inte meddelat avsikt att avsluta sitt medlemskap tas automatiskt bort ur medlemsförteckningen sista januari nästkommande kalenderår. Vid utskick av e-mail till hela medlemsgruppen används ”hemlig kopia”. Detta för att inte onödigtvis sprida e-mailadresser.