Fotoutflykt till Linudden söndag 28 april

Vi var ett gäng på 12-13 medlemmar som trotsade det lite regntunga vädret med fokus på fotografering av ”hund i rörelse” samt  ”Vårblommor med mobilkamera”. Det senare var ju temat till medlemsmötet 29 april. Först gavs lite tips för hur man kan tänka gällande kamerainställningar vid fotografering av hund i rörelse beroende på vad man vill uppnå. Efter det bar det av….. Ganska snart förstod alla hur snabb en Border Collie faktiskt kan vara. Många fina rörelsebilder blev det, en del med vattenstänk andra tagna med panorering från sidan. Några bilder på fångande av frisbee blev det också. Efter hundfotograferingen gjorde vi en gemensam  vandring genom det vitsippefyllda Linuddenreservatet för förevigande av vårblommorna för att sedan avsluta med gemensam fika.

Jörgen

Publicerat i NFK