Månadsmöte den 27 mars 2023

Kan vi äntligen andas ut efter den covidpandemin? Kvällens möte var som innan pandemin, d v s inga deltagare på distans utan hela 20 medlemmar hade slutit upp i Studiefrämjandets lokaler. Nästan snudd på platsbrist! Ute var vädret snöigt, blåsigt och c:a 3 minusgrader.

Till detta möte var fotograf Janne Höglund inbjuden att berätta om sina bilder. Föregående höst, närmare bestämt i september visade han bilder, men då handlade det om drönarbilder Denna kväll visade han andra bilder inom ett brett spektrum: Fågelbilder, månbilder, skärgårdsbilder från kanot, studiobilder m m. Många inspirerande och vackra bilder fick projektorn nöjet att förmeda.

Kaffepausen följdes av en påminnelse från Svante om hans idé att delta i projekt ”klubbbok” där tanken r att medlemmar som deltar får t ex ett uppslag i boken att disponera fritt.

Som brukligt under kvällens andra hälft blev det dags för för visning av medlemmarnas bilder.

Månadens tema var: ”Glans”

Vi fick se många bilder på temat, såväl bilder med glans och bilder med svunnen eller sjungen glans.

Nästa månads tema blir liknande ett vi hade tidigare. Då var det ”Östra Klocktornet”. Nu blir det ”Nyköpings Teater” dvs teaterbyggnaden i Teaterparken. Alla som vill  fotograferar alltså samma motiv.

Medlemmarnas bilder till tema ”Glans”