Månadsmöte den 30 januari

Fotoklubbens månadsmöte 30 januari 2023

Sista måndagen i januari, alltså dags för årets första möte i fotoklubben.

Hela 19 deltagare kom till kvällens möte. (Ingen kopplade upp sig via dator).

Gunnar och Svante hälsade välkommen och presenterade kvällens fotograf, Kjell Westerberg. Hans sambo, Ingela Karjel, som fotograferar tillsammans med Kjell kunde tyvärr inte delta den här kvällen.

Kjell visade en mängd vackra bilder. Det var landskapsbilder från bland annat Death Valley och Fulufjället, det var bilder av björnar och järv från Finland/Ryssland och fågelbilder från Norska västkusten och från Gysinge i Sverige.

Efter kaffepausen presenterade Svante sin idé om att fotoklubben kan göra en fotobok där varje medlem som vill får ett uppslag till sitt förfogande för att visa egen bild och text. Kostnaden beräknas till 200-250 kronor per person. Svante återkommer med närmare detaljer om sin idé.

Därefter visades medlemmarnas egna bilder på temat ”svart-vitt”. Det blev tydligt att temat kan vara mycket brett med bilder på flygplan, hustak, träd, öar, skridskoåkare, stilleben mm, mm.

Kjell fick dra nästa månads tema som blev: ”Elegant” och han avtackades med en blombukett.

Gunnar tackade för kvällen och avslutade mötet.

Temabilder Januari med Tema Svart-Vitt: