Studiofoto 1 den 19 november 2022

Lördagen den 19:e november var gråkulen med isande vindar, temperatur runt ”nollan och med en och annan snöflinga i luften.

7 av fotoklubbens medlemmar träffades den här dagen i Bildproffsens lokaler på Östra Kyrkogatan. Deltog gjorde också Maries hund Sia.

Marie hade utlovat en genomgång av hur man använder studioljus i hennes studio.

Hon gick igenom inställningar av våra kameror och därefter olika uppställningar av studioblixtar. Hon började med att ställa upp en blixt med modelleringsljus för att lätt kunna se hur ljuset föll på modellen. Därefter fick vi prova att fotografera med och utan reflexskärm.

Vi turades om att vara modeller.

Sedan utökade Marie med antal blixtar vartefter  och vi fick möjlighet att fotografera varje uppställning.

Kul och pedagogiska övningar som avslutades med en trevlig fikastund. När vi gick ut från studion låg det ett snötäcke på marken.