Månadsmöte den 29 augusti 2022

Efter sommaruppehåll var det äntligen dags för samling den sista måndagen i Augusti, närmare bestämt den 29:e.

Några, 5 st, valde att delta på distans via Teams, medan de flesta, 16 st, möttes på plats i Studiefrämjandets lokaler, dvs. sammanlagt 21 deltagare.

Gunnar öppnade mötet och hälsade 2 nya medlemmar välkomna.

Kerstin Abukhanfusa visade därefter bilder från Kalifornien. Det var vackra landskapsbilder, fågelbilder och även bilder av vackra men förfallna hus från svunna tider.

Efter den obligatoriska kaffepausen informerade Gunnar om kommande aktiviteter i fotoklubben.

• Lördagen den 10/9: Fotovandring i Nyköping. Samling på Stora torget kl. 14
  • Söndagen den 18/9: Trosa, samling vid 17-tiden. Närmare detaljer om den aktiviteten kommer.
  • 8/10-9/10 planeras en aktivitet i Horsvik som finns nära Studsvik.  Detaljer om den aktiviteten kommer.
  • Vidare tipsades det om Flygets Dag på Skavsta den 3/9. Där blir det ingen gemensam aktivitet för fotoklubben, men för de som är intresserade att fotografera flygplan och gamla bilar är det ett bra tillfälle.

Därefter blev det dags att visa och prata om medlemmarnas egna bilder på temat: “Folkliv i sommar-Sverige”.

Det var som vanligt en stor spridning på bilderna som på olika sätt passade in i temat som kan omfatta mycket.

Nästa månads tema blev: ”Strimma”

Medlemmarnas bilder på temat ”Folkliv i sommar-Sverige”: