Månadsmöte den 30 maj 2022

Som några tidigare möten var även detta möte ett s.k. ”Hybridmöte” med 14 deltagande medlemmar på plats i Studiefrämjandets lokal och 4 deltagande medlemmar via Teams.

Fotoklubbens medlem Magnus Skarfors började kvällen med att visa bilder från 2 resor. Den ena resan gick till Tasmanien utanför Australien och den andra till Patagonien i södra delen av Sydamerika.

Bilderna av djur och natur från resmålen och hans berättelse till dem var intressant och fängslande. Som avslutning på hans berättelse rån Patagonien fick vi höra om och se bilder av det hett eftertraktade mötet med puman!

Efter fikastunden var det visning av medlemmarnas bidrag till månadens tema, som var ”Min bild av våren”. Många bilder av fåglar och blommor blev det naturligtvis med ett sådant tema men även en del andra. Som vanligt var det intressant att ta del av kommentarerna till bilderna.

Nästa fotoutflykt kommer att gå till motorcrossbanan vid Svansta den 12 juni. Då kan vi träna på panorering och att fokusera på rörliga objekt.

För de som kommer att delta i utställningen på Uvsta i sommar kommer hängningen av bilderna att äga rum den 27 juni klockan 13.

Gunnar tackade för deltagande och avslutade kvällens möte.

Månadens temabilder med temat ”Min bild av våren”:

Publicerat i NFK