Månadsmöte den 26 april 2021

Måndagen den 26:e  var sista måndagen i april månad. Det betydde att det var dags för fotoklubbens möte, även denna gång digitalt.

23 medlemmar hade kopplat upp sig. Månadens föredragshållare var Terje Hellesö, en naturfotograf som började fotografera så tidigt som 1973.

Bildvisningen och hans kommentarer och berättelser pågick lite mer än 2 timmar. Undertecknad tyckte dock att tiden flög fram och det var intressant hela tiden.

Terje har sin egen stil och visade många fantastiska bilder. Enligt Wikipedia förespråkar Terje en mer estetisk och subjektiv naturfotografi, vilket blev tydligt under kvällen. En bild som bl.a. diskuterades var en bild med en skarp björk i förgrunden och en oskarp björn. Många av oss hade troligen försökt få en bild av en skarp björn.

Efter hans visning var det flera medlemmar som uttryckte sin uppskattning, inte minst att han ofta försöker göra bilden färdig på plats.

Trots att kvällen blev senare än vanligt visades temabilderna.  Temana denna gång var ”Centralperspektiv” och ”Fågel/Fåglar eller andra djur.”

Bo Enell

Medlemmarnas temabilder.