Månadsmöte den 29 mars 2021

Föreläsare denna gång var Jonathan Stenvall. Även detta månadsmöte hölls digitalt – denna gång via Zoom. Vi var 13 uppkopplade medlemmar.

Gunnar hälsade välkommen varefter vi fick lyssna till och titta på bilder av kvällens föreläsare, naturfotografen Jonathan Stenvall.

Han tog oss med på en resa som började nära (i Sverige) och avslutade den långt borta (i Nepal och Himalaya). Från urskogar i Tyresta Nationalpark via djurlivet i Årsta nära staden till fågelsjön Råstasjön som ligger i Solna. Jonathan gillar kombinationen/kontrasten mellan djurlivet och närheten till staden.

Föreläsningens andra del tog oss med ända till Himalaya.  Jonathan berättade på ett intressant och engagerande sätt till sina fantastiska bilder.  Han berättade om naturen kulturen och människorna som lever där.

Alltför snabbt var berättelserna och bilderna till ända.

Innan det blev dags för medlemmarnas bildvisning av sina bilder på temana ”regn/snö” respektive ”blå timmen” berättade Eva om vad som är planerat framöver i fotoklubben. De kommande aktiviteterna finns publicerade på fotoklubbens hemsida.

Som vanligt var det intressant att se hur olika ett tema kan tolkas av olika fotografer.

Efter Gunnars önskan om en Glad Påsk blev det dags att avsluta månadens möte.

Medlemmarnas bilder med tema Regn/Snö:

Medlemmarnas bilder med tema ”Blå timmen