Höstavslutning med foto på Stora Torget den 10 december 2018

Måndag 10 december. Nobelpris, fuktig väderlek på gränsen till frysgrader, säsongsavslutning i fotoklubben, Stora torget i Nyköping.

Javisst. En efter en dök de upp med kamera och stativ. Runt 18 var det ett litet gäng som trotsade den bitande kylan och fotade.

När fingrarna så småningom blev för stela för att ställa om bländare, tid och ISO var det skönt att återsamlas i Studiefrämjandets lokaler.

Där var varmt och en försmak av julens dofter. Det bjöds på glögg, lussekatter, pepparkakor och en och annan godis.

Vi tittade på bilder och fick höra intressanta berättelser från flygets värld och hur man kan ta stora omvälvande beslut i livet.

Kort sagt, en trevlig avslutning på höstsäsongen i fotoklubben!