Lyckad studiodag i klubblokalen

I lördags hade vi en studioaktivitet i vår klubblokal. Tanken var att vi skulle lära oss lite hur man tar porträtt med studioblixtar och lära känna varandra i klubben. Vi var väldigt många och var tvungen att sätta upp två olika stationer så att alla skulle få chansen att prova på det ordentligt. Efter 20 minuters genomgång av utrustning och lite tips gav jag bort ljusmätaren och lät kreativiteten flöda.

Det var många diskussioner och höga skratt under en lång tid vid båda stationerna. Tester med en och två blixtar och jakten på Rembrandts triangel var konstant under ett par timmar. Vi hade nya medlemmar också som var mycket begåvade och hjälpsamma.

Det känns som om att det kommer att bli en väldigt bra vårsäsong med alla nya och gamla medlemmar. Alla är väldigt engagerade och nyfikna vilket gör mig så otroligt lycklig. Vi har en fantastisk fotoklubb som växer och törstar efter inspiration och kunskap.

Mycket nöje!

Med vänlig hälsning Joakim
Ordförande NFK

Här är några mobilbilder från studioaktiviteten.