Månadsmöte januari 2016

Hej och god fortsättning på det nya året!

Nu är det bara en vecka kvar tills vi drar igång efter jul och nyårsledigheter. Måndag den 25/1 kl 18:30 börjar mötet och vi ska vara i vår klubblokal på Ahlbergers väg 11 A. Ett nytt år där vi kommer att ”utvecklas” mer inom foto är vår förhoppning. Det blir lite mer hemuppgifter en det vanliga temabilderna för de som är intresserade. Andra kanske bara vill komma ner för det goda sällskapet och vi välkomnar även nyfikna fotointresserade att komma ner och känna oss på pulsen.

Vi har fått några nya medlemmar och tyvärr har någon slutat pga av flytt från orten. Men min och styrelsen förhoppning är att vi blir många på våra möten och aktiviteter under hela året.

2013-12-12_Fotoklubb_avslutning__MG_0150

Så vad händer nu på måndag:

Jag tänkte hålla en genomgång av våra planeringar och funderingar för verksamhetsåret 2016.

Informera lite inför årsmötet i februari.

Vi kommer som vanligt att titta på era temabilder. Redan nu kan ni skicka in bilder på temat: ÅLDRANDE Adressen ni ska skicka in bilderna på är bilder@nykopingsfotoklubb.se och lämna in dessa med lång sida 1920pixlar.

Erik kommer att prata om ”hyperfokal” som är en fortsättning på förra årets olika teknikteman som vi fokuserade på.

Dragning av nytt tema och en hemuppgift som är baseras på tekniktemat ”Bländare”.

Nu när vi är så många så kanske man inte får möjlighet att ställa sina frågor och vi har satt upp en speciell epost-adress enbart för frågor och dessa besvaras dirrkt på mailen eller under mötet om det finns tid till det. Maila till vagafraga@nykopingsfotoklubb.se.

Har ni inte betalat medlemsavgiften än så bli inte stressade för det. Innan den sista januari måste den vara inbetald.

Ha en fin vecka!

Joakim Berndes