Nyårsfint i klubblokalen

13 januari 2016
Nu må ni tro att det är rent och fint i vår klubblokal! Tjugondag knut ”firade” styrelsens tanter (dvs. Gun, Inga, Eva och undertecknad) samt herrarna Hans, Kjell och Bosse med grovstädning.

Riktig sådan, ingen förströdd flanering mellan rummen med någon för ändamålet mindre lämplig damm- eller skurtrasa. Nädå, inte bara golven fejades, även dörrar, hyllor och andra avtorkningsbara ytor fick sitt. Sju personer visade sig dock vara fler än nöden krävde och dessutom svårt att ”manövrera” i de små utrymmena, så Eva och Bosse fick i stället för golvskurning köra iväg våra sopsäckar till Björshult.

När vi till sist var nöjda med resultatet och samlades kring kaffe och lite tilltugg, frågade någon efter temat för januaris månadsbild och fick till svar ÅLDRANDE. Vi konstaterade att för en gångs skull kan medlemmar med ett större antal år på nacken anses ha en liten fördel. De behö­ver ju bara ta ett par läckra selfies! Kjell föreslog att vi skulle ta en på lördagen och en på söndagen före månads­mötet och på så sätt få lite extra ”djup” i ämnet. Lyckligtvis tror jag att skillnaden blir rätt svår att upptäcka, men vi skrattade alla gott åt förslaget. Sen drog vi på oss några lager ytterkläder, samlade ihop våra prylar och klev ut i vinterkylan. Brrr.

Innan Gun förseglade lokalen med vårt nya behändiga kodlås, sniffade jag en sista gång på luften därinne. Det luktade ju faktiskt gott! På samma sätt som när man städat hemma, ni vet. Om sedan den väldoften sitter i ”huset” eller i städarens goda samvete, kan förstås diskuteras. Nystädade rum är i alla händelser välkomnande, och jag hoppas vi blir många när det är dags för årets första månadmöte den 25 januari kl. 18.30!