Nytt år nya teman

Efter ett beslut att flytta fram årsmötet en månad så satt vi alla där och funderade på vad vi skulle hitta på istället. Självklart var vi inte sena med att bestämma oss för att hämta kaffe och en kaka och börja planera för året som kommer. Det är ju 70:års jubileum för klubben i höst.

Så sagt och gjort, Lars tog fram papper och penna och började notera alla våras tankar och funderingar. Efter en tid had evi en plan och en planeringsgrupp som ska ta tag i firandet. Den består av Joakim Berndes (sammankallande), Ponus Carlweitz och Nils Brodén som är ny medlem i klubben. Om allt går i lås så kommer klubben att bjuda på en Öppet hus lördag med en mängd olika aktiviteter för allmänheten att testa på. Dessutom kan vi utlova redan nu att det kommer att blir en del priser i form av årsavgifter för klubben. Vi vet att intresset är stort för fotografering och vi hoppas att kunna locka till oss några fler medlemmar på detta sätt.

Vi planerade också våra månadsteman för året och här är dem.

Mars: Skuggor
April: Vatten
Maj: Rost
September: Sommar
Oktober: Form
November: Bank

Vi vill så klart inte sitta inne under alla våra klubbträffar så vi har bestämt två stycken utflykter redan nu. Men det kommer fler under året så håll utkik här.

I april ska vi göra ett studiebesök på KSU och fotografering på Stendörrens naturreservat (Ansvarig Erik K) och i september beger vi oss till Nynäs naturreservat (Ansvarig Pontus C) Detta ser vi verkligen fram emot och önskar att så många som möjligt följer med.

Efter dessa punkter och några påtår på kaffet avslutade vi med ett nytt inlägg för i år på våra klubbträffar. Vi ska ge mer utrymme för diskussion och feedback runt foto i allmänhet och medlemmarnas eget fotograferande. Vi kommer därför att införa punkten: ”Ta med en bild” Är du nyfiken på detta så kom till vårt nästa möte så får du vara med i diskussionerna.

Vi önskar alla en trevlig avslutning på februari och vi ses väl den den 24 mars på årsmötet?

Med vänlig hälsning Joakim Berndes

Project 365 005. Foto: Joakim Berndes