Månadsmöte den 31 januari 2022

Då spridningen av Covid-viruset just nu är omfattande hölls årets första månadsmöte digitalt.

18 medlemmar deltog digitalt via Teams.

Kvällens möte handlade uteslutande om bildvisning och att prata om bilderna.

Inför kvällens möte hade alla medlemmar fått en mall om bildbedömning som hjälp att tänka på. Mallen tar upp ett antal punkter att tänka på när vi ser en bild:

• Innehåll & Budskap
  • Originalitet
  • Komposition
  • Teknik + Efterbehandling
  • Det som är bra med bilden
  • Det som går att förbättra

Som namnet säger handlar bildbedömning om att bedöma bilden och inte fotografen. Målsättningen är att vi genom att titta på och diskutera temabilderna ska utvecklas i vårt eget fotograferande.

På kvällens meny fanns det bilder till hela 3 olika teman. (”Motsatser”, som fanns kvar sedan november 2021 och denna månads teman ”Kläder” och ”Lönndom”).

Gunnar fördelade ordet och Jörgen skötte bildvisningen. Båda gjorde som vanligt en föredömlig insats.

Många bilder, intressanta kommentarer och god stämning kan sammanfatta kvällens möte.

Kommande teman till nästa månadsmöte möte kommer att vara: ”Spegling” och ”Skuggor”

Övriga aktiviteter framöver anslås löpande på fotoklubbens hemsida.

Fotoklubbens medlemmars bilder

Bilder på tema ”Motsatser”:

Bilder på tema ”Kläder”:

Bilder på tema ”Lönndom