Månadsmöte den 27 september

Vi var 22 deltagare på mötet som även denna gång hölls digitalt, denna gång via Zoom.

Gästföreläsare var Jan Pedersen, som fotoklubben tidigare haft kontakt med bl.a. som ledare för en workshop vid Nynäs Slott.

Jan är professionell fotograf och medlem i Naturfotograferna/N och föreläste denna gång om att fotografera på hösten.

Hösten kan enligt Jan indelas i fyra huvudfaser som han beskrev. Han visade sina vackra bilder från varje stadium av höstens utbredning och gav även tips på vägen.

I slutet av sin intressanta föreläsning fick vi änne fler tips för höstfotografering.

Efter föreläsningen var det dags för medlemmarnas egna bilder. Den här gången var temat ”Svart-vitt”

Jan kommenterade bilderna som var 26 till antalet.

Jan hade synpunkter om både det som var bra med bilderna men även vad som kunde förbättras. Ofta visade han i Photoshop hur han tyckte att bilden kunde förbättras. Det var intressant att se bilderna före och efter justeringen.

Till slut informerade Eva och Gunnar om kommande aktiviteter, som finns att läsa om på fotoklubbens hemsida. Bland annat fotomaraton som fotoklubben Zoom anordnar kommande lördag. På den kan man delta oavsett var man befinner sig fysiskt i landet.

Medlemmarnas bilder med tema Svart-vitt