Månadsmöte den 31 maj 2021

Strax innan maj övergick i sommarmånaden juni hölls terminens sista månadsmöte innan sommaruppehållet. Som vanligt numera var även det här mötet digitalt och 13 medlemmar anslöt.

Kvällen började med att klubbens egen medlem Christine Gilljam visade och berättade om några av sina bilder. Christine fotograferade analogt i sin ungdom och har därefter fotograferat mer seriöst sedan 2018. Hennes bildvisning innehöll bilder som var fotograferade både nära hemtrakten och längre bortifrån. Vi som tittade på bilderna och lyssnade fick uppleva många fina bilder som åtföljdes av en berättelse. Visningen innehöll ett brett spektrum av bilder (Bl a  fåglar, insekter, landskap)

Efter Christines bildvisning var det dags för visning av klubbmedlemmarnas egna bilder till temana ”Vitt” och ”Ögonkontakt”. Den här kvällen provades ett något annorlunda koncept. Den medlem som visade sin/sina bilder berättade kort om sin bild (som tidigare). Det nya denna gång var att en annan medlem fick berätta lite om sin upplevelse av bilden.

Förhoppningen var att konceptet kan bidra till ännu mer prat om bilder (T.ex. Vad är bra med bilden? Vilken känsla ger bilden? Vad kan eventuellt göras annorlunda?).

Ordförande Gunnar tackade för vårsäsongen och önskade alla en trevlig sommar.

Bilder enligt Tema Vitt:

Bilder enligt tema Ögonkontakt: