Månadsmöte den 26 oktober 2020

Även denna gång hölls månadsmötet digitalt. 15 deltagare anslöt sig till mötet. Det var roligt att återse vår förre ordförande Joakim Berndes. Hans roll den här kvällen var att hålla en presentation om konsten att ta porträttbilder samt at kommentera medlemmarnas inskickade bilder.

Joakim visade många porträtt och gav samtidigt många tips om vad man kan tänka på vid porträttfotografering.  Presentationen var både inspirerande och pedagogiskt upplagd.

Mötena vi hade i klubben innan Corona-pandemin, dvs. innan våra digitala möten, hade en viktig komponent, nämligen fikapausen. Denna gång hölls månadsmötet utan att vi fikade tillsammans.

Joakim visade och kommenterade de inskickade bilderna på månadens tema: blad resp. profil. Det var roligt som vanligt att se medlemmarnas olika tolkningar.

Efter Joakim informerade Gunnar om aktiviteter inom den närmaste framtiden.

15/11     Planerad fotoutflykt till Koppartorp

30/11     Månadsmöte

7/12       Avslutningsmöte för hösten.

Mer information finns på hemsidan.

Medlemmarnas bilder på tema BLAD:

Medlemmarnas bilder på tema PROFIL: