Månadens aktivitet den 13 oktober 2018 _ Horsvik

Vi var sju glada fotoklubbare  (och två barn som rekvisita :-)), gamla och nya medlemmar som i ett härligt höstljus besökte kommunens nyförvärv Horsvik. Man kunde redan vid entrén, d.v.s  färisterna ana den kommande känslan och som också visade sig vara rätt.  För bildkonstnärer är Horsvik ett paradis med sin gamla skärgårdsmiljö som inbjuder till skapande. Vi befinner oss här i en gårdsmiljö med torp och gamla lador som omges av stengärdsgårdar och betesytor. I miljön finns också gamla verktyg och ting från svunna tider vilka kunde beskådas genom att några av byggnaderna faktiskt var öppna (!?). Att sedan området betas av får höjer ytterligare känslan av en gammal miljö. En tidig tanke var att här skulle man gärna vilja hyra in sig en vecka eller två för rekreation och skapande, kanske kommer det också att gå i framtiden. Utöver den fina miljön kan höstfärger och ett stundtals väldigt vackert ljus läggas till. Den fina gemenskapen i klubben där vi gärna delar med oss av idéer och kunskap märktes också som ett naturligt inslag under utflykten. Några minnen av det hela skulle säkert finnas förevigade på minneskortet…….