Årsmöte med mycket skratt

I går hade vi vårt årsmöte och det var en del medlemmar och alla i styrelsen var på plats. Gun valdes till mötesordförande och Kerstin till sekreterare och mötet genomfördes  exemplariskt. Jag gick igenom verksamhetsberättelsen för 2014, revisorn läste upp revisorsintyget och beviljade ansvarsfrihet och Kerstin från valberedningen presenterade förslagen på nya styrelsen som godtogs av alla. Årsavgiften kvarstår på 300:- inför 2016.

Efter årsmötet var det dags för vårt vanliga klubbmöte och det börjades med Teknikkvarten (en snabb kvart) och tema ”Bländare”. Sedan var det kaffe och kaka och temabilds visning. Februaritemat var ”Skräp” med det var långt ifrån skräpiga bilder.  Många fina och kreativa bilder och mycket skratt och diskussioner kring bilderna (se galleriet längre ned på sidan).

Klubbmötet avslutades med dragning av Mars månadstema som blev ”Detalj” och det passar ju bra till aktivitetstemat som är ”Slutartid”. I mitten på Mars kommer vi besöka Rosvalla för att fotografera någon typ sportaktivitet på det temat.

Innan vi tackade och sa adjö lyfte vi frågan om bildpresentationer av nya medlemmar. Alla medlemmar var överens om att det är något vi ska ha med på våra möten och det blev Linda Nilsson som kommer att göra den första presentationen om sig själv och hennes arbete som fotograf.

När medlemmarna sagt hej då så var det bara den nya styrelsen kvar. Vi genomförde vårt  konstituerande möte och välkomnade Eva Malm in i styrelsen och Gun Johansson valdes som ny sekreterare.

Här är styrelsen för verksamhetsåret 2015

Ordförande: Joakim Berndes
Kassör: Björn Koefoed
Sekreterare: Gun Johansson
Ledamöter/suppleanter: Pontus Carlweitz, Svante Kellner, Inga Johansson, Eva Malm

Efter det var det dags att åka hem och som vanligt när jag kommer ut på E4:an så fylls jag av glädje av det engagemang som finns i vår fotoklubb. Alla som skrattar och har roligt, brinner för bilden och tekniken, kommer med nya ideér och är drivna för att göra en bättre fotoklubb.

Det är något som jag njuter av varje gång jag åker hem från ett klubbmöte eller aktiviet.

Mycket nöje!

// Joakim Berndes

Här är alla bilder som lämnades in till bildvisningen på temat ”Skräp”