Månadsmöte oktober 2014

Glatt möte med nya medlemmar

Så har vi haft vårt första månadsmöte efter det jubileumssuccén – och det blev inte mindre lyckat. Vår kompetente ordförande Joakim borträknad, var hälften av de 17 närvarande nya medlemmar! Så man kunde ha väntat sig en lite ”blyg” tillställning. Men pyttsan, det blev både stimmigt och riktigt uppsluppet.

Sedan Joakim hälsat de nya medlemmarna välkomna hade vi förstås en presentationsrunda. Därpå dök vi direkt på visning av tävlingsbilderna till Månadens bild. Temat var Form. Det inbegriper ju det mesta som kan fångas på bild, så motiven skiftade från blåklockor till motor­hojar, och vann gjorde Inga Johansson med en rostig kedja (andra månaden i följd, grattis!). Petnoga poängräkning hör till historien, numera kör vi utslagstävling, där den ögonblickliga upplevelsen tillsammans med slumpen är domare, men ingen av de nya medlemmarna opponerade sig. Det viktigaste är inte tävlingen utan snacket kring bilderna.

Efter kaffet var det dags för mer bildanalys och fritt fram för nykomlingarna att grilla ”gamlingarna” med frågor. Det blev en hel hoper frågor, också en del svar och därtill många goda skratt. Klockan hann bli riktigt sen, innan Joakim kunde låsa till klubblokalen och dra hem; lika glad som vi andra gamlingar över att vår fotoklubb fått så mång
jättetrevliga och nyfikna nya medlemmar!

Kerstin Abu

JB klubbmöte 20141027-1     NFK klubbmöte 20141027-2   JB klubbmöte 20141027-3     JB klubbmöte 20141027-4

NFK klubbmöte 20141027-5